Resa till Indien!?

söndag 30 augusti 2015

Hans Brustner

Hans Brutsner undersöker intresset för en resa till Indien, med Rotary-utbyte.

Har förfrågan om Göteborg Rk har intresse av medlems utbyte med en klubb i Pune, Indien. Jag har gjort detta tidigare och med mönstret att respektive medlem betalar sina uppehålls kostnader. Vi i Indien och de i Sverige. Givetvis hjälper jag till med att finna ett bra och kostnadseffektivt hotel i Pune.

Har kontakt med en resebyrå som hjälper till med alla tänkbara tillägg före och efter besöket i Pune. För de som aldrig besökt Indien kan det vara av intresse att se till exempel Taj Mahal och allt i den gyllene triangeln. För de som vill ha några dagars badsemester i Goa så går även det att ordna.

Förutom att besöka Rotary klubben och träffa trevliga Rotarianer så kan vi ordna besök på olika sociala projekt efter önskemål. Distriktet 2360 har varit med och finansierat ett Global Grant för Rotary Distance Education Program (RDEP) så ett besök på en slum eller landsbygdskola kanske kan vara av intresse. Några klubbar i Pune stödjer en blindskola för flickor, Jagriti. Även det kanske kan vara av intresse?

Vädermässigt är den mest lämpliga tiden för besök oktober - mars för oss. Och för dem under maj - augusti.

Hans Brutsner