Flyktingsituationen

onsdag 16 september 2015

Bill Brox

Som alla andra upprördes klubbens medlemmar av den pågående flyktingkatastrofen. SÅ ...

Vi kände att vi ville göra något och startade därför en insamling.

På mindre än en vecka lyckades vi få in 12.800 kronor som vi kommer att skicka till UNHCR-Flyktinghjälpen.

Hur gjorde vi? Klubben fattade beslutet att bidra med 2500: om medlemmarna bidrog med 7800:-.

Som president för klubben är jag stolt över min klubb och medlemmarnas positiva och snabba respons och för den summa vi lyckades få in. TACK!

Jag vet inte hur andra klubbar reagerat men jag hoppas att vårt initiativ kan stimulera andra att agera. Därför: Den president i vårt distrikt som kan få sin klubb att överträffa oss mest bjuder klubben in som gäst - "free of charge" - till vår nästa kvällsaktivitet (aktiviteten är ännu inte är bestämd).

//Bill

Min mail är: bill.brox@billbrox.se