Rotary på Bokmässan

Bill rox

Dags för bokmässan! Vill du hjälpa till! Vår klubb har bidraget med 1000:-

Hej igen!

Nu börjar det nämna sig och vi önskar lite flera bidrag från era klubbar, samt ytterligare medverkande i montern.

Enligt nedan:

Torsdag 24

Fredag 25

Lördag 26

Söndag 27

Alla som redan betalat och svarat tackar vi för snabb respons.

Trevlig helg!

Med vänlig hälsning

Jappe

Rotary på Bokmässan

Till Bokmässan i Göteborg 24-27 september kommer människor från hela världen och från alla delar av vårt land. Där möts besökare från olika yrkesområden, kulturer och åldrar. Naturligtvis är Rotary på plats i år igen.

Det är angeläget för oss att vara med där det händer och där folk möts. Vi visar och presenterar det stora med Rotary. Medverkan på Bokmässan ger oss möjlighet att sprida kunskap och skapa intresse för medlemskap och för Rotarys arbete.

Temat för 2015 är att sprida kunskap om Rotarys yrkesnätverk och Rotarys engagemang i samhället, lokalt och globalt. Inte minst har samarbetet mellan Rotarys Yrkesmentorer, Länsstyrelserna och Arbetsförmedlingen inspirerat. Det skall naturligtvis presenteras i större sammanhang.

Förra årets insats blev en stor succé. Vi fick chansen till många intressanta möten med besökarna. Många Rotarianer bidrog till att bemanna montern och det blev ett härligt och utvecklande ”Intercity”-möte mellan medlemmar från många klubbar och distrikt.

Nu vill vi inspirera er till att:

·         Boka dagarna för klubbmöten på plats.

·         Bemanna montern (80 arbetspass). Mail gärna klubbvis dagar torsdag till söndag, 24 – 27 september och tider 9-12, 12-15, 15-18 som passar till:

jan-peter.idstrom@comhem.se

·         Vi skulle också vilja be om ett bidrag på 1000 SEK per klubb för att på ett riktigt bra sätt kunna kommunicera Rotarys verksamhet och ni som deltar får en upplevelse som berikar. Bidraget betalas till Rotary Distrikt 2360, bg 760 – 5199. ASAP.

·         Hör av er om ni har idéer om hur vi kan göra spännande möten under dagarna.

Ulf P Andersson                 Jan-Peter Idström              Anna-Carin Dettner

DG 2360                             Projektledare                      PR-Communication Chair